volumaster.

fick en fråga för ett tag sedan av Elin angående ett verktyg jag använder dagligen, nämnligen min älskade volumaster! :) det fanns frågor kring hur den funkar & hur man använder den på bästa sätt..

jag gjorde som så att ja tog ett före kort och ett efter kort så ni kan se volym skillnaden som blir med volumastern. det man bör tänka på som "nybörjare" är att inte överdosera med vågor haha man blir lätt beroende och man måste akta sig för att få ägghuvve, används den på ett visst sätt kan det synas extremt mycke o de tycker ja personligen inte är så snyggt.


före

efter

det jag brukar göra är att dela upp håret i sektioner om ca 1cm. är slingorna för tjocka så tar inte volumastern o jobbet är gjort i onödan.. jag börjar med att lägga i benan och tar en volumaster längd, sedan tar jag en ny sektion under tidigare slinga, där jag väljer att ta två volumaster längder & därefter tar jag ytterligare en sektion under där jag väljer att ta tre volumaster längder - detta för att få fluffet en bit ner då jag har rätt långt hår. detta gör jag sedan runt om hela benan och runtom hela huvudet o ser till att få ett jämnt resultat!

det finns många olika sätt att använda detta fantastiska verktyg på men detta är mitt sätt, sedan beror det på om man tuperar det eller har kort hår eller väldigt tunnt hår - då får man anpassa efter hårtypen. men så gör jag iaf :) hoppas detta hjälpt dig en bit på vägen Elin! tack för din fråga och ja hoppas att du o din volumaster kommer bra överens framöver!


2009. volumastat samt tuperat luggen och "limmat" den med spray.
(kunde tupera håret här, det går ej idag hahaha)




peace.

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad fint! Vet inte om jag kommer attlyckas få det så fint men ska göra mitt bästa!! Tack så otroligt mycket, du är grym! =) Massa kramar

2012-02-20 @ 01:27:22
Postat av: vickey

Tack! :) jodå du kommer klara det fint ska du se ;)

bless!

2012-02-20 @ 09:08:55
URL: http://vickeyslovelylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0