brazilian.blowout

nu e det som såhär att metoden Brazilian Blowout återkallas då produkten innehåller för höga halter av formaldehyd! det jag då inte förstår är varför salonger som utför metoden inte dragit tillbaka med att dom utför den? det gör mig typ lite arg, för skickas det ut varningssignaler osv angående en produkt eller behandling man gör på salongen så borde man själv, grossisten eller agenturen som tagit in produkten till sverige meddela så produkten i fråga kan tas bort ur sortimentet!!!

såg att en vän till mig skulle gå o göra en sådan behandling idag o visst, själva metoden är kanon. håret blir glansigt o allt va det lovar, men har det skickats ut varning + att det står i tidningen osv så blir jag orolig varför salongerna fortsätter att utföra det på kunder? skiter dom i det som sägs eller vet dom bara inte om det?

det är definitivt inte konsumentens fel iaf om något går snett enligt mig, det är frisörens uppgift i det stora hela tycker jag att ha koll på produkterna o behandlingarna som dom utför!

artikel ur svenska dagbladet hittar ni här!




peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0