changes.

den här låten släpptes på mtv sommaren 1998. då var jag 10 år gammal. jag kommer aldrig glömma den dagen ja kommer in i vardagsrummet i vårat hus i Fiskebäck o min syster sitter i soffan o kollar på musikvideon. den enda låt ja tidigare hört av Tupac var California Love, men den fick ja aldrig mer lyssna på igen då ja endast var 8 år gammal haha. ja satte mig i vilket fall helt tyst i ena hörnet i soffan med öppen mun o bara glodde på teven, då ja aldrig tidigare hade sett Tupac hur han såg ut, o ja lyssnade på texten. minns att ja tänkte; vilka vackra ögon han har & shit vad tatuerad han är! när Lesane Parish Crooks a.k.a Tupac Amaru Shakur gick bort 1996 var han 25 år gammal. helt sjukt. hans musik fortsatte dock att släppas i åratal efteråt - det hoppas jag inte har undgått någon?

nåt som typ egentligen stör mig är att samma år som han mördades släppte han California Love med Dr.Dre & How Do You Want It med K-Ci & Jojo. dom låtarna hamnade som nr #1 på ALLA listorna. han var on top just då! varför skulle alla hata så mycke på han bara för att han stod upp för sin åsikt??? vad förvånas man av egentligen? sådär har det varit sedan urminnes tider och är tyvärr än så idag - men jag förstår inte hur världen kan hata så mycket? det är fruktansvärt...

oavsett så förändrade den här låten mitt liv ♥

Tupac är definitivt en artist som ja skulle gjort precis vad som helst för att få se live! det hade verkligen varit en upplevelse! men det kommer aldrig hända :( o det är så jävla synd. waist of talent, yes indeed.





peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0