hair.to.mi.people!

jag såg precis att jag fått ett mejl från en läsare angående mitt hår. datan e mongo så ja kan ej kopiera men såhär skriver Camilla;

Hej! Du har en jättesnygg blogg och jag tycker om att läsa den för du verkar väldigt knasig :-) Jag undrar om du skulle kunna lägga upp bilder hur du fått ditt hår så himla fint? För inte alls längesedan va du alldeles svart?
Kram Camilla

först o främst vill ja tacka för kommentaren om att mitt hår är fint, jag gillar det faktiskt mer o mer för varje dag :) ska ja va ärlig vet ja inte riktigt va ja gjort med håret egentligen, men till största delen är allt egentligen avfärgning med blekning bara.. har så otroligt mycke röda pigment i håret - vilket varierar från person till person - så det är därför mitt hår fått en sådan kopparfärg. men här nedan kommer lite bilder :)

från början var det kolsvart. 1.0 på skalan

i vintras började ja med mycket effekt-extensions, vilket funkar kanon om man vill ha lite slingor i ett hår som man helst inte vill färga så mycket..

sedan tröttnade ja lite på att ha varit kolsvart i typ 3 år, så valde att ljusa upp håret 4 steg med 9% blekning för att sedan lägga på en 5.65, alltså en mahogny färg - men lät en bred slinga i luggen fortfarande vara svart samt min sidecut.
efter det gjorde jag en avfärgning - igen, med 12% blekning så hela håret blev knallorange! därefter la ja på en askton för att dämpa det. resultatet kändes ofärdigt...

... så valde att dra slingor ur hätta med 9% blekning för att ljusa upp det något.
trots det kändes jag att jag ville ha min kopparfärg något ljusare ändå, så slingade det ytterligare en gång med 12% blekning haha.

dock ser färgen olika ut i olika ljus, då jag har 100 olika utgångslägen pga de kvarlämnade svarta slingorna sedan tidigare, samt fruktansvärd utväxt som syns big time på detta kortet t.ex :P

det åtgärdades dock igår då jag färgade utväxten med kopparguldig ton, samt la slingor på överhåret med 9% blekning ytterligare en gång. så nu är jag en 8a i ljushetsläge haha men nu blir det ingen mer blekning, inte om ja vill behålla håret på huvvet iaf. ilda fick hjälpa mig lite igår när ja va hos henne o fixade mig; "herregud, STRESSMOMENT! ja ska fan aldrig bli frisör" hahaha.. sötboll! näe, det är inte så jävla lätt som det ser ut alla gånger :P

kort på färgen jag har nu kommer efter helgen :)
återigen, tack för din kommentar Camilla!




peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0